Wycieczka do Rytra

20100207_020744Dnia 23 czerwca nasza klasa, czyli druga, była na wycieczce w Rytrze. Samochodami z rodzicami przyjechaliśmy na stację kolejową w Wilczyskach. Jak się okazało, tylko troje dzieci jechało do tej pory pociągiem. Nasza pani poprosiła maszynistę, aby wpuścił nas grupami do jego kabiny. Mogliśmy zobaczyć, jak wygląda praca maszynisty, konduktora i kierownika pociągu. Dojechaliśmy do Rytra. Tam, idąc przez most na rzece Poprad, weszliśmy na żółty szlak prowadzący na Cyrlę (ponad 800 m n.p.m. ) Wspinaliśmy się coraz wyżej i wyżej. Szliśmy ponad dwie godziny aż doszliśmy do schroniska. Tam rodzice rozpalili ognisko.

Usmażyliśmy kiełbaski i wspólnie siedzieliśmy przy stole. Potem bawiliśmy się na placu zabaw. W barze zobaczyliśmy dużego psa o imieniu Struga i mniejszego Sugę. W drodze powrotnej zwiedziliśmy ruiny zamku z XIII w. Pani pozwoliła nam wyjść na mur, skąd były piękne widoki. Czekając na stacji, opowiadaliśmy różne historie. W pociągu miło spędziliśmy czas. Dojechaliśmy do stacji Wilczyska, a potem z rodzicami do Lipnicy.

Ta wycieczka bardzo nam się podobała, ponieważ miło spędziliśmy czas na świeżym powietrzu. Już marzymy o następnej wycieczce w góry.