Kreatywność, oryginalność, twórcze działania …


WP_20150416_009Kreatywność, oryginalność, twórcze działania – to tylko niektóre umiejętności, jakie mogą rozwijać absolwenci naszej szkoły.

W klasach młodszych pracując metodą projektu na lekcjach plastyki uczniowie klasy IV kręcili swoje pierwsze w życiu filmiki z użyciem samodzielnie wykonanych plastelinowych postaci do historii, którą sami wymyślili. Były to min. „ Rabcio i Gnutek” „U weterynarza”, „Kosmiczna przygoda” oraz „Zabawa w chowanego” i „Ukryty skarb”.

Poznając cuda architektury XXI wieku, które znajdują się w Dubaju uczniowie klas VI opowiedzieli, jak będzie wyglądał świat za 100 lat wykonując makietę miasta przyszłości.

Co to jest asamblaż? Na to pytanie uczniowie również szukali odpowiedzi. Okazało się, że to trójwymiarowa kompozycja, która polega na łączeniu ze sobą różnych przedmiotów tak, aby nabrały całkiem nowych znaczeń np. widelec mógł stać się łapą z pazurami. Tak powstały „Fantastyczne stworzenia” i „Pojazdy przyszłości”

Malowanie na pleksi, witraż i papieroplastyka to również dziedziny, które poznali nasi uczniowie.

Wywiad z Chopinem? Czemu nie. Tego wyzwania podjęła się klasa IV. Okazało się, że wcielenie w rolę dziennikarza telewizyjnego wcale nie jest takie trudne.

Jak światło wydobywa głębię ? – sprawdzali uczniowie klas VI gdy oddalali i przybliżali strumień światła padający na przedmioty.

Gimnazjaliści podczas zajęć artystycznych bliżej poznali sztukę graffiti. Dowiedzieli się, że jest to głównie forma graficznego krzyku, buntu lub komentowanie aktualnych wydarzeń malowane przez ulicznych artystów w przestrzeni miejskiej, na ścianach budynków, w przejściach podziemnych, na murach ogrodzeń itp.
Młodzież szukała odpowiedzi na pytanie: Czy polskie graffiti jest wandalizmem? Odpowiedzi nie były jednoznaczne. I tak i nie.

Są wandalizmem, kiedy powstają na murach zabytków lub bez zgody właścicieli budynków. Nie są, kiedy np. za zgodą mieszkańców bloku zdobią ścianę elewacji.
Uczniowie zgłębiając tajniki graffiti wykonali tagi, malarstwo szablonowe, vlepki oraz projekty, które niosą pozytywny przekaz. Obecnie są na etapie wykończenia dużych plakatów. Miejmy nadzieję, że zobaczymy je tuż przed zakończeniem roku szkolnego na górnym holl’u jako ekspozycję ich twórczości.

Tajniki zgłębiania wiedzy o tworzeniu spektaklu zgłębiali też trzecioklasiści. Mieli okazję przeobrazić się w zupełnie inną postać i całkowicie zmienić swój image. Efekty oceńcie sami.

Kręcenie filmu okazało się nie lada wyzwaniem. Okazało się, że nie jest to wcale takie proste i jedna scena wymaga co najmniej kilku prób. Uczniowie mieli możliwość samodzielnego tworzenia scenariusza na podstawie wybranej sztuki, filmowania scen oraz montażu.

I tak powstała „Mała Księżniczka” – inspirowana utworem „Mały Książę” – która opowiada o losach uczennicy zagubionej w szkolnej rzeczywistości – każda lekcja to dla niej inna planeta.

Na koniec warto też wspomnieć o projektach, które angażują młodszych absolwentów szkoły np. „Jakie to nakrycie głowy”, „Tarcza szkoły – czy znasz swoją szkołę?” oraz „Maska nastroju” i „Kolor ma znaczenie?”- przygotowane przez klasę IIa .

Jak widać pomysłowość i kreatywność uczniów wciąż pozytywnie zaskakuje. Uczniowie podejmują wyzwania projektowe, uczestniczą w wielu konkursach artystycznych rozwijając swoje zainteresowania.

Tekst: Danuta P.

Response code is 404

Komentarze

Komentowanie nie jest w tej chwili dozwolone, ale możesz trackbackować ze swojej strony.

Facebook