Zgodnie z mottem naszej szkoły „Każdy uczeń może osiągnąć sukces na miarę swoich możliwości” nie brak w naszej szkole takich sukcesów. Przykładem tego są liczne projekty i działania artystyczne w których każdy uczeń może wyrazić siebie i podjąć twórcze wyzwania.
Uczniowie klas IV- VI poznając balet współczesny ułożyli własną choreografię ,poznając operę wcielali się w role z „Wesela Figara”, grając na rurkach chromatycznych doskonalili percepcję słuchową, doświadczając eksperymentowania ze starymi zabawkami i dokonując ich transformacji tworzyli nowe, niepowtarzalne przedmioty.
Uczniowie nabierając dłonią farby malowali swoje emocje, poznawali, jak nasze uczucia wpływają na postrzeganie rzeczywistości. Poznając kubizm, dekorowali kubki techniką geometryzacji, a projektując lampę do swojego pokoju poznawali nowe rozwiązania dekoracyjne. Techniki, jak malarstwo na szkle, szablonowe czy kirigami (sztuka cięcia papieru) też nie są im obce.
Wyniki konkursów muzycznych i plastycznych tylko zachęcają do dalszej kreatywności i rozwoju. Gimnazjaliści z kolei udowadniają, że praca w grupach i wspólne, twórcze działania są okazją nie tylko do lepszego poznania siebie ale też do uzyskania bardzo dobrych efektów artystycznych.
Przykładem mogą być projekty sztuki land-art (sztuki ziemi) oraz ruchome instalacje artystyczne, których siłą napędową jest wiatr, grawitacja lub jakiś mechanizm. „Skrzydlate marzenia”, „Maszyna przyszłości” czy „Powietrzne akwarium” to tylko niektóre z pomysłów uczniów naszego gimnazjum.
Przeprowadzili też kilka happeningów i performance w których udział wzięli uczniowie klas młodszych np. „Płaszcz niezauważalności”, „Tarcza zwycięskiej szkoły”, czy „Okulary wyrazistości”. Dokumentacją tych działań są prezentacje multimedialne.
Prezentowana galeria twórczości to tylko fragment dorobku dzieci i młodzieży w naszej szkole w I półroczu. Obecnie uczniowie gimnazjum min. poznają, jak tworzyć spektakl- już są gotowe scenopisy Miejmy nadzieję, że uczniom nie zabraknie siły i wytrwałości i wkrótce poznamy ciekawe efekty ich zmagań oglądając sztukę w ich wykonaniu.
Nauczyciel koordynujący i nadzorujący zaprezentowane projekty i działania: Danuta Popko
GALERIA