„Zatrzymać czas”,” Czas to pieniądz”, „Komu w drogę temu czas”-
to aktualne zagadnienia, wokół których kręci się życie uczniów klasy II a. Czasem chciałoby się wsiąść do jakiegoś zaczarowanego wehikułu czasu i odbyć podróż w przyszłość lub przeszłość swojego życia – mówią uczniowie . Żyjąc marzeniami i czekając na magiczny pojazd zmagają się na zajęciach matematyki z obliczeniami zegarowymi.
A tych ostatnich jest niemało. Nie brakuje też różnorodnych form pracy. Temat zegara pojawił się już w klasie I. Wtedy też uczniowie samodzielnie wykonali tarczę zegarową , dzięki której opanowali pełne godziny. Trudności dla niektórych uczniów pojawiły się przy obliczeniach minutowych. Celem pogłębienia wiedzy z tej dziedziny uczniowie niejednokrotnie własnym ciałem pokazywali na dużej tarczy zegarowej wylosowane godziny. Tarcza okazała się inspiracja do wykonania wielu gier i zabaw związanych z zegarem. Czasami wydawały się one łatwe do wykonania ale jak widać na zdjęciach należało się nieźle nagimnastykować aby prawidłowo wskazać odpowiednią godzinę .
W czasie zajęć obserwowało się duże zaciekawienie a co najważniejsze sporą aktywność dzieci.
Tekst i foto: Beata T.