Aktywizujące metody pracy w klasie II a


49„Zatrzymać czas”,” Czas to pieniądz”, „Komu  w  drogę temu czas”-

to aktualne zagadnienia,  wokół których kręci się  życie uczniów klasy II a. Czasem chciałoby się wsiąść do jakiegoś  zaczarowanego wehikułu czasu i  odbyć podróż  w przyszłość lub przeszłość swojego życia – mówią  uczniowie .  Żyjąc marzeniami  i  czekając na  magiczny pojazd zmagają  się na zajęciach matematyki  z obliczeniami  zegarowymi.

A tych ostatnich jest niemało. Nie brakuje też różnorodnych form pracy.  Temat  zegara pojawił  się już w klasie I. Wtedy też uczniowie  samodzielnie wykonali  tarczę zegarową , dzięki której opanowali  pełne godziny.  Trudności dla niektórych uczniów pojawiły się przy obliczeniach  minutowych.  Celem  pogłębienia wiedzy z tej dziedziny uczniowie niejednokrotnie  własnym ciałem pokazywali  na dużej tarczy zegarowej wylosowane godziny. Tarcza  okazała się inspiracja do wykonania wielu gier i zabaw  związanych z zegarem.  Czasami wydawały się one łatwe do wykonania ale jak widać na zdjęciach należało się nieźle nagimnastykować aby prawidłowo wskazać  odpowiednią godzinę .

W  czasie zajęć  obserwowało się duże  zaciekawienie  a  co najważniejsze   sporą  aktywność  dzieci.

Tekst i foto: Beata T.

Response code is 404

Komentarze

Komentowanie nie jest w tej chwili dozwolone, ale możesz trackbackować ze swojej strony.

Facebook